loading...
قدمگاه عاشقی
. بازدید : 365 چهارشنبه 20 بهمن 1395 نظرات (0)

Image result for ‫نماز اول وقت‬‎

مرحوم آیت الله حق شناس می‌فرماید:

«آری رفقایی که به نماز اول وقت عادت کرده‌اید، همین نماز اول وقت، شما را نزد ملک الموت شفاعت می‌کند.»

یک کسی گفت: من یک کسالتی داشتم- ظاهراً یرقان گرفته بود و کسانی که یرقان می‌گیرند کبدشان حساس می‌شود و فقط باید شیر و برنج بخورند، آن وقت چنین کسی یک اشتهای قوی پیدا می‌کند برای خوردن گوشت- گفت اشتهای زیادی به گوشت پیدا کرده بودم. گفتم: یک لقمه گوشت به من بدهید! گفتند: اگر ما به تو گوشت بدهیم تو از بین خواهی رفت.

گفت: بالاخره آهسته، بدون اینکه کسی بفهمد، محل گوشت کوبیده را پیدا کردم و از آن خوردم. دل درد سختی گرفتم. طبیب آمد و آهسته به اطرافیان من گفت: این مریض چه کار کرده که در مخاطره افتاده است؟ گفتند: از خودش بپرس. به طبیب گفتم: آقا من گوشت خورده‌ام. طبیب گفت: امیدی به درمانت نیست.

ایشان به امام زمان علیه السلام متوسل می‌شود. گفت: همان شب دیدم یک شخص فوق العاده زیبارو با یک شخص دیگر که چنگکی در دستش بود وارد شدند- این شخص، حضرت ملک الموت بوده است و شخص زیبا رو هم نماز اول وقتش- هرچه ملک الموت میخواست که این چنگک را بیندازد و از نوک پنجه، روح را بکشد، آن شخص زیبا رو جلوی دست او را می‌گرفت! بالاخره مانع از قبض روح، توسط ملک الموت شد.

نماز اول وقت بین شما و مرگ شما شفاعت می‌کند، مبادا از دست بدهید.» (1)

 

---------------

1- ز ملک تا ملکوت، ج1، ص 212 و 213.

نقل از کتاب آثار و برکات نماز اول وقت، ابوطالب نصیری.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به نام خدا
بازديد کننده گرامي، سلام. به وبلاگ قدمگاه عاشقی خوش آمديد.
در این قدمگاه، سعی کردیم تا به بیان روشن و جدیدی از نماز، مساجد، ارتباط جوان با نماز، آموزش کودکان و مسائل نوین آن بپردازیم.
اخلاق در مسجد، آداب نماز، آثار نماز، نماز و جامعه و مسائل کاربردی نماز، جوانان و ارتباط با نماز و مساجد و بررسی و آسیب شناسی مسائل نماز از جمله دغدغه های مطرح در این وبلاگ خواهد بود...
در این راه کمک ها و نظرات خود را از ما دریغ نفرمایید...
در نوشتن مطالب این وبگاه، سعی کردیم تا حتی الامکان از مطالب تولیدی و یا کتب معتبر استفاده نماییم. پیشنهاد میکنیم از بخش موضوعات، مطالب مورد نظر خود را یافته و مطالعه نمایید.
اطلاعات کاربری
کانال ما در تلگرام

پیشخوان کتاب
حمایت

آمار سایت
  • کل مطالب : 323
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 116
  • آی پی دیروز : 177
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 512
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,746
  • بازدید ماه : 3,022
  • بازدید سال : 42,136
  • بازدید کلی : 311,560
  • کلیپ هفته
    فعلا