loading...
قدمگاه عاشقی
. بازدید : 125 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (1)

خش خبري: رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به اجلاس سراسري نماز، نقاط ضعف مساله اقامه نماز در كشور را كه بايد رفع شود برشمردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيام خود، كمبود مسجد، نبود جايگاه نماز در مراكز اجتماعات مانند ورزشگاه‌ها، بي‌توجهي به وقت نماز در سفر، نپرداختن به پاكيزگي مساجد و عدم ارتباط امام جماعت با مأمومين را از مهم‌ترين نقاط ضعف مساله اقامه نماز در كشور عنوان كردند.
متن پيام مقام معظم رهبري كه صبح ديروز (چهارشنبه) در اجلاس سراسري نماز از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان قرائت شد، به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
قرآن كريم در توصيف قدرتمندان - مؤمن و در صدر وظايف آنان اقامه نماز را نام برده است: الذين ان مكنّاهم في الارض اقاموا الصلاة...
اين وظيفه، در عمل شخصي، كيفيت بخشيدن به نماز است، و در تلاش اجتماعي، ترويج نماز و همگاني كردن آن.
كيفيت يافتن نماز بدين معني است كه نماز، با حال و حضور ادا شود؛ نمازگزار به نماز با چشمِ"ميعاد ملاقات با خدا"بنگرد و در آن، با خداي خود سخن بگويد و خود را در حضور او ببيند؛ نماز را تا ميتواند در مسجد و تا ميتواند به جماعت بگزارد.
و ترويج نماز، هر حركت و تلاشي است كه در راه همگاني كردن آن، و تبيين اهميت آن، و آسان كردن دسترسي به آن، بتوان صورت داد.
صاحبان انديشه و بيان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنري؛ مسئولان دستگاهها هر يك متناسب با كاركرد آن دستگاه، ميتوانند اين وظيفه بزرگ را ادا كنند.
كمبود مسجد در شهر و شهرك و روستا؛ نبود جايگاه نماز در مراكز اجتماعات همچون ورزشگاه و بوستان و ايستگاه و مانند آن؛ مراعات نشدن وقت نماز در وسائل مسافرتهاي دور دست؛ نپرداختن شايسته به نماز در كتابهاي درسي؛ نپرداختن به پاكيزگي و بهداشت در مساجد؛ نپرداختن امام جماعت به تماس و رابطه با مأمومين؛ و هر كمبود ديگري از اين قبيل‌‌ها، نقاط ضعفي است كه بايد همتهاي بلند بر زدودن آن برانگيخته شود و نشانه ايمان صاحبان تمكّن يعني اقامه نماز، در جامعه اسلامي ما روز بروز نمايان‌تر گردد. ان‌شاءالله
والسلام عليكم و رحمة‌الله
سيدعلي خامنه‌اي
11/ شهريور / 1392
اين گزارش حاكيست در ادامه اجلاس حجت الاسلام قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور هم با تاكيد بر آثار تربيتي نماز، خواستار توجه جدي مسئولان به اقامه نماز شد.
وي افزود: در برخي شهرك‌هاي با بيش از 120 هزار نفر جمعيت، فقط 3 مسجد احداث شده است و بايد به گونه‌اي عمل شود كه ساخت مسجد در اولويت قرار گيرد.
وي با برشمردن مصاديقي از كم توجهي به مسائل فرهنگي به ويژه فريضه نماز در كشور، خواستار افزايش بودجه و اعتبارات تخصيصي به اين واجب الهي شد و گفت: بايد به همان اندازه كه به امور ورزش و موسيقي در كشور توجه مي‌شود به مقوله مهم نماز در كشور نيز اهميت ويژه‌اي داده شود و مجلس نيز بايد در مصوبات خود به اين مهم توجه كند.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور افزود: اگرچه به نسبت قبل درسطح خوبي قرارداريم اماهمچنان با سطح مطلوب ومورد نظردربحث نماز فاصله داريم.
آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي امام جمعه سابق شيراز نيز در اين اجلاس گفت: نبايد بگذاريم كه عبادتمان تبديل به عادت شود چراكه عبادت از سر عادت به تدريج آثارش كم مي‌شود و از بين مي‌رود از همين رو نمازگزاري كه تلاش مي‌كند در بين اهل غفلت نمازش را حفظ كند مسلماً توفيق الهي بيشتري را كسب مي‌كند چرا كه هميشه جايزه براي كساني است كه خلاف جهت آب شنا مي‌كنند
حجت‌الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صداوسيما هم تصويب سند راهبردي توسعه نماز دراين سازمان خبر داد و با برشمردن مصاديقي از توليد محتوا در برنامه‌هاي شبكه‌ها، برنقش رسانه ملي برحفظ و تقويت مباني اعتقادي جامعه تاكيد كرد و افزود: نيازامروز بشر به معنويت بيش ازهميشه تاريخ است توسعه و ترويج فرهنگ نماز را موجب سعادت جامعه دانست.
سيد محمد عبداللهي معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز كشورنيز گفت: ارزيابي اجلاس‎هاي نمازگذشته، نشان از تأثير اين اجلاس‎ بر فرهنگ‎سازي نماز دارد.
وي افزود: براي برگزاري اجلاس بيست و دوم، 7 جلسه هماهنگي بين دبيرخانه دايمي و كارگروه‌ها تشكيل شد كه خوشبختانه برابرتقويم زماني داده شده به 6 كارگروه، كارها انجام گرفت و فعاليت‎هاي مؤثر سخت‎افزاري و نرم‎افزاري خوبي از آنها شاهد بوده‎ايم.
حجت‎الاسلام متقي‎نيا دبيركميته علمي وپژوهشي بيست ودومين اجلاس سراسري نماز هم گفت: ازمجموع مقالات رسيده به اجلاس، هزار و 197مقاله در محورنماز و سبك زندگي، 149مقاله در محور نماز و سلامت اقتصادي، 81 مقاله حول محور سبك زندگي و اقتصاد سالم، 105 مقاله حول محور نماز وكاهش آسيب‌هاي اقتصادي و 54مقاله هم شامل موضوعات آزاد مرتبط با نماز است كه در موضوع نماز و كاهش آسيب‌هاي اقتصادي، چهار مقاله و دربخش مقالات آزاد مرتبط با نماز نيز يك مقاله عنوان برتر را كسب كرد.
از برنامه‌هاي جانبي بيست و دومين اجلاس سراسري نماز مي‌توان به برگزاري نمايشگاه‌ها به‌ويژه نمايشگاه عطر حضور، جلسات سخنراني و رونمايي از كتب مذهبي با موضوع نماز اشاره كرد.
بيست و دومين اجلاس سراسري نماز، امروز به كار خود پايان مي‌دهد.

 

روزنامه جمهوري اسلامي
14/06/1392

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عضویت رایگان در گروه اینترنتی آلفا در تاریخ 1392/06/14 و 12:05 دقیقه ارسال شده است

سلام
دیگه لازم نیست هر روز وقت خودتون رو توی سایتهای مختلف صرف كنید.تا كلی عكس و مطلب مورد علاقه تان را پیدا كنید،
ما آمده ایم تا خواسته های شما را برطرف کنیم !
شما فقط باید ایمیل خودتون رو هر روز چک کنید و منتظرخفن ترین و جدیدترین مطالب و عکس ها باشید !
عضویت در گروه آلفا و استفاده از مطالب آن کاملا رایگان می‌باشد.
راهنمای عضویت در گروه آلفا : http://hayna.mihanblog.com


کد امنیتی رفرش
درباره ما
به نام خدا
بازديد کننده گرامي، سلام. به وبلاگ قدمگاه عاشقی خوش آمديد.
در این قدمگاه، سعی کردیم تا به بیان روشن و جدیدی از نماز، مساجد، ارتباط جوان با نماز، آموزش کودکان و مسائل نوین آن بپردازیم.
اخلاق در مسجد، آداب نماز، آثار نماز، نماز و جامعه و مسائل کاربردی نماز، جوانان و ارتباط با نماز و مساجد و بررسی و آسیب شناسی مسائل نماز از جمله دغدغه های مطرح در این وبلاگ خواهد بود...
در این راه کمک ها و نظرات خود را از ما دریغ نفرمایید...
در نوشتن مطالب این وبگاه، سعی کردیم تا حتی الامکان از مطالب تولیدی و یا کتب معتبر استفاده نماییم. پیشنهاد میکنیم از بخش موضوعات، مطالب مورد نظر خود را یافته و مطالعه نمایید.
اطلاعات کاربری
کانال ما در تلگرام

پیشخوان کتاب
حمایت

آمار سایت
  • کل مطالب : 323
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 864
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 6,969
  • بازدید سال : 46,083
  • بازدید کلی : 315,507
  • کلیپ هفته
    فعلا